tiistai 18. joulukuuta 2012

Salla tilittää: TANSANIA YLLÄTTI MEIDÄT

Merkinnän otsikon tarina selviää myöhemmin kirjoituksessa.

Tänään suuntasimme heti aamusta rannalle. Menimme taksilla lauttaan, joka vei meidät niemelle, josta paratiisirantojen pitäisi löytyä. Normaalisti ihmisten täytyy kuskia lukuunottamatta nousta autosta ja mennä lauttaan eri kautta, mutta sain jäädä autoon. Itse lauttamatka kesti vain viisi minuuttia, mutta afrikkalaiseen tyyliin lautalle pääsyä odottelimme tovin, taksikuskini sanoi paahtavassa autossa jonottaessamme noin puolen tunnin ajan "one minute more". Mutta kuumuutta lukuunottamatta odotusaika meni mukavasti rupatellen kuskin kanssa. Hän on muuttamassa vuodeksi Kanadaan ja pelottelin häntä kännykästäni löytyvillä lumikuvilla. Hän myös ystävällisesti otti lauttaruuhkassa tärkeät tavarat hansikaslokeroon, sillä joskus niitä voidaan varastaa pysähtyneenä olevista autoista (lautalla autot ja ihmiset olivat sekaisin samassa tilassa)  ja meidän oli pakko pitää ikkunoita auki että saisimme vähän viileää tuulta.

Kun saavuimme rannalle, huomasin että se oli kuumuuden ja odottelun ja 10000 tsh:n (4,7e,täällä paljon taksista) matkan arvoinen. Turkoosia vettä, simpukoita, valkoista hiekkaa ja kookospalmuja. Siellä vietimme monta tuntia nauttien Intian valtamerestä.

Ennen lähtöä söimme paikallisessa ravintolassa lähistöllä uusien tuttujemme kanssa (samassa hotellissa on kaksi tyttöä Turusta). Ruokaa sai odotella aika kauan ja hetken mietimme että teurastettiinko yksi pihalla olleista kanoista samalla ruuaksemme. Onneksi paikalliset lapset viihdyttivät meitä tekemällä kuperkeikkoja ja kärrynpyöriä. :D

Paluumatkan lautalle rohkeimmat tekivät tuk-tukeilla, itse menin taksilla sillä en usko että pyörätuoli (tai minä) olisimme pysyneet kyydissä :D etenkään avolavapakussa joka meinasi olla ensin kyytimme..

Illalla tapasimme hotellilla safarifirmamme edustajan huomista varten. Kaikki vaikuttaa upealta <3

Ja nyt otsikon kommenttiin. Äsken ollessamme iltapalalla kuppilassa vertailimme kohtia joista olemme palaneet. Ja yllättävää on myös se, että ne meistä, ketkä istuivat suurimman osan ajasta varjossa kookospalmujen alla aurinkorasvaa laitettuina ovat myös palaneet :D

Vielä muutama kuva iloksenne. Rahakuvassa pitelen paikallisten isointa seteliä joka on arvoltaan 4,8 euroa. Täällä paikalliset hinnat ovat siis aina tuhansia tai satoja. Meillä on mukanamme miljoona :D Rahakuvassa olen melkein yhtä punainen kuin setelit...

Kuvia lautoilta, toreilta ja kaduilta saatte odotella, en viitsi kaivaa kännykkää esille ihmisvilinässä koska niitä viedään joskus turistien käsistä täällä pääkaupungissa. Kameralla olemme ottaneet kuvia näistäkin paikoista.